خوداتكايى ،لازمه آزادی

خوداتكايى ،لازمه آزادی, خوداتکایی معتادان گمنام, تجربه سخت معتادان, توصیف اعتیاد, گروه خوداتکا,

تمرين خوداتكايى جهت آزادى ما حياتى است. بار ها و بارها ما اعتياد را به اين شكل توصيف كرده ايم: يكبار زياد و هزاران بار كافى نيست. اين حس “هرگز كافى نبودن” مى تواند تا مدتها پس از بهبودى نيز به همراه ما باشد. سخت مى توانيم باور كنيم كه نيازهايمان بر طرف مى شوند و اينكه قادر خواهيم تا كارهايى كه برايمان سخت است را انجام دهيم و اينكه هرگز از خود رضايت نخواهيم داشت. رهايى از يأس و درماندگى قسمت از باز يافتن سلامت عقل است. زمانى كه درك مى كنيم خود قادر به برآوردن نيازهايمان هستيم، آنگاه احساس مى كنيم كه آينده خوبى در انتظارمان است.

گروههاىِ خوداتكاىِ ما به ما نشان مى دهند چگونه زندگى كنيم. هر گروه مسئوليت هاى خود را مى پذيرد و بر اساس منابع و ارزش هاى خود تصميم مى گيرد. پول نيز قسمتى از آن است، اما تنها منبع در اختيار ما نيست. خود اتكايى نياز به عمل و اتحاد دارد. هر يك از ما زمان، انرژى، خلاقيت، تجربه و عشق خود را اعانه مى كنيم. با قبول مسئوليت براى سلامتى و آينده خود به نوعى به خود اتكايى متعهد مى شويم. ما از خود در برابر نفوذ خارجى حمايت مى كنيم.

سنت هفت در اصل بيانه ما درباره وفور و فراوانى، مشاركت، اجرا و حمايت، و تعهد ما در برابر معتاد در حال عذاب و نيز خودمان است. باور ما به خود اتكايى يك جهش بزرگ در ايمان است. ما به اين ايده كه خود، كفايت داريم متعهد مى شويم. حتى اگر منابع در اختيار مان با آرمان هايمان هم پا نباشد، باز هم مى توانيم پاك بمانيم و پيام رسانى كنيم.

سنت هفتم

از همان ابتدا كه در جلسات شركت مى كنيم، خيلى از ما ها با اين سنت به عنوان “سنت پول” آشنا مى شويم، چيزى كه بنيان برخورد ما با مسائل مالى است. اگر چه سنت هفت مسائل بسيارى به غير از پول را در بر مى گيرد. سنت هفت كليد اتحاد و استقلال ما است. خود اتكايى اطمينان حاصل مى كند كه پيام ما شفاف و واقعى باقى بماند، و اينكه ما بدون مصالحه و با عدم وابستگى به كار خود ادامه دهيم. تعهد نسبت به خود اتكايى يك چالش است و ما توسط روبرو شدن با اين چالش است كه رشد مى كنيم.

خود اتكايى رابطه بسيار نزديك با تصميم گيرى براى خود دارد، به اين معنى كه: ما آزاد هستيم تا براى خود تصميم بگيريم و راه و روش خود را تعيين كنيم. آزادى ما ارزشش خيلى بيشتر از آن است كه براى آن قيمت بگذاريم و با پول اندازه گيرى كنيم. اما داشتن پول به اندازه كافى جهت پوشش هزينه هايمان جزيى از لوازم حفظ آزادى مان است. اگر كسى خارج از NA ما را حمايت مالى كند، در نهايت منجر به داشتن نفوذ و كنترل او خواهد شد.

اين انجمن ما است. ما از آن حمايت مى كنيم، براى آن و در برابر آن مسئول هستيم، و ما هستيم كه مفهوم معتادان گمنام را تعيين مى كنيم. به عنوان بك انجمن ما هزينه هاى خود را مى پردازيم، نشريات خود را مى نگاريم، پيام خود را مى رسانيم و برنامه خود را كار مي كنيم. هيچ كس كنترل يا نفوذى بر پيام ما ندارد. لجاجت و غرور چيزى نيست كه تعهد ما را قوى مى كند، بلكه اين آگاهى و دانش است كه توسط تجربه سخت نيز به دست آمده كه اگر بر سر اين اصول مصالحه كنيم نتيجه اش جز فاجعه نخواهد بود. تاريخچه ما مملو از لحظاتى است كه با اين مورد روبرو شده ايم و هر بار بقاى ما بستگى داشت به تمايل ما براى پافشارى بر روى اصول مان.

تعهد ما نسبت به خوداتكايى پيامى منحصر به فرد و تأثير گذار را به دنياى خارج از انجمن مى فرستد. اين واقعيت كه ما متكى به خود هستيم باعث تغيير ذات گفتگوى ما با عموم مى شود. ما خواهان اعانه و هديه نيستيم، ما هيچ درخواستى نداريم به جز اينكه فرصت راه و روش NA را به مشاركت بگذاريم. ما پيام اميد را ارائه مى دهيم بدون اينكه هيچ شرط يا الزامى براى فرد معتاد يا سازمانى كه با ما همكارى مى كند، وجود داشته باشد. بدين طريق سنت هفت رابطه نزديكى با اين اصل در سنت شش پيدا مى كند، كه: خوداتكايى يكى از روش ها جهت اجتناب از وابستگى است.

از طريق خوداتكايى، ما تعهد خود را نسبت به يكديگر نشان مى دهيم. كار هايى كه ما مى توانيم از طريق اعانات داوطلبانه خود انجام دهيم، بسيار قابل توجه است. ما از چند گروه محدود به بك انجمن جهانى تبديل شده ايم. معتادان گمنام در سراسر جهان در حال شكوفا شدن است و نشريات مان به زبان هاى مختلفى در دسترس است، همه به اين دليل كه معتادان تمايل داشته اند كه به رايگان بخشش كنند و با از خودگذشتگى خدمت نمايند. معتادان پاك مى شوند، بهبودى را تجربه مى كنند و راه تازه اى براى زندگى در معتادان گمنام در شهر هاى بزرگ، شهرستان هاى كوچك، مناطق روستايى، در جوامع NA با سازماندهى پيشرفته و در گروههاى نو پا پيدا مى كنند. اگر قدمى به عقب بگذاريم و به معتادان گمنام در كل نگاهى بيندازيم، منظره اى نفس گير را شاهد خواهيم بود.

كتاب روح سنت ها : سنت هفتم

خوداتكايى ،لازمه آزادی, خوداتکایی معتادان گمنام, تجربه سخت معتادان, توصیف اعتیاد, گروه خوداتکا,

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

خوداتكايى ،لازمه آزادی, خوداتکایی معتادان گمنام, تجربه سخت معتادان, توصیف اعتیاد, گروه خوداتکا,

خوداتكايى ،لازمه آزادی, خوداتکایی معتادان گمنام, تجربه سخت معتادان, توصیف اعتیاد, گروه خوداتکا,

Visits: 63

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!